Advent!

Så koselig med advent igjen! Jeg har kjøpt en ny adventstake hvor jeg kan pynte med min forkjærlighet for kongler!

 

I går kveld og i dag har vi funnet frem litt julepynt. 


Inne har vi fått på plass et mindre nissehus,med alt vi har av små og store nisser,dorullnisser og andre nisser ungene lagde da de var små.

Ved vedovnen har vi dette paret..


Koselig å finne frem julepynten…

Forholdet mitt til jul er at det er bygget på tradisjoner. Jeg er humanetiker og har et veldig avslappet forhold til jul. Jeg er litt oppmerksom på at denne jula kan bli noe annerledes sånn tankemessig fordi jeg for få uker siden fikk 2 nye alvorlige diagnoser; Cerebral Amyloid Agniopaty(hjernesykdom) og hjertesykdom,dvs lekkasje i aortaklaffen. Den siste diagnosen betyr en veldig stor hjerteoperasjon(tar ca 4 timer) hvor jeg skal få nye mekanisk hjerteklaff. Når det inngrepet skal skje er noe uklart men legen min antar i løpet av sen vinter/våren.

Om jeg har noen symptomer på hjertefeilen? Ja, jeg har en del smerter, sliter litt med svimmelhet men det aller verste er trettheten,jeg kan visst sove hele tida.

Om jeg gruer for hjerteoperasjonen? Ja, det gjør jeg. For hjerteklaffoperasjon er et stort inngrep og krever en lengre innleggelse og rehabilitering.

Jeg prøver å la være å tenke så mye på operasjonen. 

I dag var det juletretenning her på bygda. Ganske mange hadde møtt frem.

 

Det var fakkeltog ned til Foreningshuset..

Koselig med jula og adventiden!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg