Ute i bassenget i 5 kuldegrader!

Ikke til å komme fra at noen av mine blogginnlegg irriterer visse lesere. Det er nå jeg som blogger

om ting som angår meg. Dessuten er det i blant en slags terapi å skrive om det som er vanskelig. 

Det går mot jul og mine daglige aktiviteter som f eks rideterapien har fra neste uke juleferie. Bassengtreninga fortsetter et par uker til,det gjør også fysioterapien.

Det er kanskje  rart at jeg som er 100% ufør gleder meg til juleferie,men høytider gjelder også for meg. 

 

Denne uka var jeg på bassengtreninga som vanlig. Etter treninga fant jeg ut at jeg ville prøve å komme meg ut på taket til boblebassenget som er ute. Det står der så fristende med sine plastikkpalmer!


Det var en kul opplevelse for det var 5 kuldegrader og nokså mye rim på trapper og håndtak. Men ei god venninne hjalp meg 
trygt både opp og ut av bassenget. Kanskje ikke så smart for en alvorlig slagrammet å være i boblebassenget i 5 kuldegrader men jeg ønsker å vise at selv om man er alvorlig skadet så må det være rom for å være impulstyrt! Sammen med andre galninger(!) hadde jeg en fin stund i bassenget. Tror ikke legen min vil reagere positivt om han får vite om min “utebadingpåtaket”- økt  men jeg vil leve mens jeg kan. Jeg vil ikke oppleve at jeg kanskje får en ny stor hjerneblødning hvor jeg faller i vegetativ tilstand,og hvor jeg kommer til å ligge å gruble over :” hvorfor badet jeg ikke ute på taket på Østfoldbadet…..

Jeg har vært der i 5 kuldegrader og jeg overlevde! Det er viktig for meg å leve mens jeg kan. Det er viktig for meg å ha opplevelser som gir meg glede og innhold. Det er viktig for meg å omgås mennesker som godtar meg som jeg er. Og jeg er heldig som har venner som er der for meg.

Om ikke så lenge reiser mann min og jeg til Krakow og julemarkedet. Det gleder jeg meg veldig til. Da jeg var ung reiste jeg masse og jeg ønsker å ta opp igjen reisinga. For nå har jeg muligheten. Påsken reiser vi noen dager til Moskva eller London. Vi er ikke helt sikre enda for det må gjøres den del research først. Litt usikkert på hvordan det er tilrettelagt i Moskva egentlig,men vi jobber med saken. Til sommeren blir det ny tur til New York og utpå høsten 2 uker til Arguineguin,Gran Canaria.

Jeg har kommet meg veldig og det er ikke så veldig artig å reise til Kiel.. Jeg vil oppleve mer. Så glad for et jeg har muligheten til å reise. 

Denne uka var jeg en tur i Oslo alene. 

Det var et veldig fint julemarked med mange gode julelukter. 

 

Hjemme har vi også fått pynta litt til jul. Den kjedelige rampa har fått litt belysning.


Hehe,dette huset kjører vi forbi når vi er i Oslo… Vil nok aldri se sånn ut hos oss.

 

God helg til lesere av bloggen!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg