Mer rehabilitering,kakebaking og helg!

Nytt brev fra regional koordinerende enhet  om at jeg er i behov for mer rehabilitering innen spesialisthelsetjenesten.Det kom ikke overraskende men kanskje litt vemodig.  Det er litt rart igjen å være vurdert som at jeg trenger mer helsehjelp. Men samtidig er jeg glad for all hjelp jeg får. Det er ikke kognitivt jeg trenger mer hjelp men det fysiske. Nå søkes jeg inn på “Sportsopphold vinter”. Jeg skal igjen få noen uker blant fagfolk som kan masse om min skade. Jeg aner ikke når denne rehabiliteringen skal skje men jeg har garanti innen 1 år.

Når jeg mottar sånne brev så minner det meg på at jeg koster samfunnet store summer. Da jeg ble rammet av hjerneaneurisme  og ble reddet tilbake til livet ante man ikke utfallet. Norsk helsepersonell har plikt til å redde liv. Jeg er overlykkelig at jeg fikk livet tilbake men tanken på hva jeg koster samfunnet streifer meg i blant. 

Nå er det jo også sånn at jeg har kommet veldig langt i min rehabilitering. Jeg roses for en helt utrolig treningsiver. Jeg roses for god innsikt i min skade og at jeg gjør det beste ut av en stor skade.I nesten 7 år har jeg trent for å komme meg så langt som mulig til der jeg var før. Jeg har aldri gitt opp!

Jeg trøster meg med at selv om skaden er stor så hadde jeg ikke fått så mye rehabilitering om jeg ikke viste treningsiver og ståpåvilje! Og en veldig fremgang. Så det skal bli fint med nytt opphold. 

Nå nærmer det seg juletid og jeg planlegger for høytiden. 

                                          

I dag kjøpte jeg inn litt helgefyll! Brusen er kjempegod og uten sukker. 

                                                      

           Det falt også litt snø i dag og det likte jeg. Selv om jeg har det best når det er sol og sommer så liker jeg godt vinteren med snø, isholke og kuldegrader, Det hører vinteren til. Og vi er heldige som bor i et land med 4 årstider.

                                                   Og som fredagskos i kveld spiste jeg sushi!

                                                       

                                     Og i natt bakte jeg kaker.2 kringler på bestilling. Bare pynte de litt så er de ferdige!

                                                    

                                                                        God natta !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg