Jula 2017!

Da er det 2.juledag og vi har hatt en regnfull dag her i Østfold. Jula har vært koselig med familien samlet.Ekstra morsomt i år er de to “bonusbarnebarna” på 3 og 6 år. Blir livlig med unger i huset!

                               

Juleforberedelsene har gått unna uten noen former for stress. Gubben og jeg har vært flinke til å planlegge og å handle inn. Vi var ferdige med det meste i god tid før jul. 

Jeg tenker sånn at “alt jeg gjør er trening”. Det betyr at jeg ser på f eks baking av julebakst som ren trening. I år bakte jeg  serinakaker,krumkaker,pepperkaker,kokosmakroner og bordstabler. Kransekake kjøpte jeg! 

Bordstabler er en utfordring for meg  lage. Dvs ,jeg må ha hjelp. Min venstre hånd fungerer dårlig så når jeg må skjære ut med bakkelsspore må gubben gjøre det. Bakkelsspore var forresten vanskelig å få tak i , men vi fant en i Krakow Polen da vi var der i fjor.

             

             

             

 

Lille julaften var vi på kirkegården. Orker ikke stresset med masse folk og biler på kirkegården julaften så i år ble det besøk på kirkegården lille julaften.     

                      

Vi går på Bekkelaget kirke i Oslo. En nydelig kirke og kirkegård.

     Julaften var familien tidlig samlet og vi hadde god tid til å forberede julemiddagen. 

       Men først måtte småjentene beskue det mindre vakre pepperkakerhuset gubben og jeg hadde snekret sammen.Det var overstrødd med godteri!

                         

Vi hadde julemiddag; ribbe,medisterkaker og medisterpølser og pinnekjøtt med vossakorv. 

                  

        Til dessert hadde vi både riskrem og multekrem. 

                   

                    Med alt av pakker under så juletreet sånn ut…

                         

   

                              

                                                              

                          

                          

 

                                   

                          

                                     

          Julenissen kom på besøk og småjentene fikk utrolig mange gaver. 

Jula er en flott høytid også for oss som ikke er troende. For oss handler jula om tradisjoner, kanskje sånn som jula handler om for de aller fleste nordmenn. 

Vi hadde iallefall en veldig koselig julaften , mye takket være 2 små jenter om gir oss masse gleder. 

Nyttårsaften kommer jentene tilbake, da skal vi være barnevakter. Det blir gøy!

 

       Fortsatt god jul til lesere av bloggen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg