Da er det nytt år og nye muligheter!

Årets siste dag var jeg på trening.

Det var ganske lite med folk der. Men viktig for meg å trene alikevel.

Etter trening dro jeg hjem og på kvelden var jeg barnevakt for familiens småjenter.

 

Som hos mange andre var det kalkun på menyen her også…

 

I dag startet treninga for fullt. I det store bassenget var det 14 stykker som var med på treningsøkt ledet av fysioterapeut. Vi pleier å være mange flere. Det er nok en del som har tatt det litt med ro i dag…

Men jeg var på trening presis! Det er ca 2-3 mndr. siden jeg startet det nye treningsopplegget og jeg har hatt bra med fremgang. Balansen er bedret og jeg har blitt mye sterkere.  Det er viktig for meg med fremgang. Jeg er påmeldt Friskathlon 2018.

                              

Trening er viktig for meg og jeg trives godt med å trene med friske,godtfungerende   folk.Da har jeg noe å strekke meg mot. Friskathlon gjør at jeg må trene jevnlig og siden jeg er veldig giret på å sanke poeng så blir neppe det noe problem. Etter bassengtrening og  egentrening ved Friskhetssenteret ble det salat på meg i dag. Godt å slappe litt av etter tøffe treningsøkter.

                               

 

  Det nærmer seg et nytt rehabiliteringsopphold. Jeg er veldig treningsmotivert og håper på godt utbytte av et vinteropphold. Jeg vet at jeg skal prøves i langrenn, alpint og jeg er nokså sikker på aking. Langrenn,alpint og aking krever balanse og jeg ser frem til å få prøve meg på dette og sikkert lære nye teknikker. Men jeg trener veldig mot dette oppholdet og det er viktig for meg å være i god fysisk form.

                            

                            

                        

                                           

                  Jeg gjør alt for aldri mer havne på nevrologisk sengepost. Noen spør meg om jeg kan havne der igjen…. og selvsagt kan jeg det. Jeg er rammet av hjernesykdommen Cerebral Amyloid Angiopaty og jeg må være veldig forsiktig med hvordan jeg lever.Hjernesykdommen gjør at det er dannet et giftstoff i hjernen som produserer mikroskopiske hjerneblødninger. Det fins ingen medisiner som kan hindre nye hjerneblødninger. Jeg må leve med trening, sunt  kosthold og et rolig liv. Blodtrykket sjekkes regelmessig, stiger det kan jeg få nye blødninger. Derfor holder jeg meg helt unna koffeinholdige drikker som kaffe og pepsimax. Normalt er ikke disse drikkene farlig for noen,  men for  oss med blodtrykksproblematikk trigger koffeinet blodtrykket. 

 

2018 vil inneholde mye trening. Men også noen utenlandsreiser. Men sånn som jeg tenker i dag kommer jeg neppe reise på noen båttur,være seg med Colorline eller DFDS. Jeg er lei av sånne turer. Men en USA-tur og en tur til Finnmark blir det. Og kanskje en tur til Polen….

Det nye året gir mange muligheter!

                                                            

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg