Med datter i Afrika og middag på indisk restaurant…

I går dro datteren til et studieopphold i Tanzania. Hun studerer i Oslo og som et ledd i studiene innebærer det flere opphold i utlandet. I går bar det til Dar es Salaam Tanzania. 

Men fredag kveld var vi ute og spiste middag i Oslo. Fint å gjøre litt ut av siste kvelden før en veldig lang reise.  Vi var på New Dehli, en veldig bra indisk restaurant midt i Oslo. 

Forretten var veldig god.

Jeg valgte lam med cashewnøtter. Det var kjempegodt. 

 

Lørdag stod vi opp tidlig for å være på Gardermoen i god tid. 

Datteren møtte studiekompiser og de kom seg greit gjennom pass og sikkerhetskontrollen. Flyet fra Turkish Airlines dro  presis kl 11.40 med retning Istanbul. Der hadde de  mellomlanding og flybytte, denne gang med Dar Es Salaam som destinasjon. Dar es Salaam ligger i Tanzania.

                                         

                                  

Det var rart å følge den lange reisen på Flightradar 24 . Flighten til Istanbul tok over 3 timer og flighten til Dar es Salaam tok 7 t 20 min. Nå er hun på plass på hotellet og reiser i morgen videre til den byen de skal være under studieoppholdet.

Jeg er stolt av datteren som reiser til utlandet for studier. Jeg synes det er fint at man benytter muligheten når man er ung. Da jeg var i starten på 20-årene reiste jeg også mye.USA, England, Frankrike,Tyskland, Spania, Tsjekkia,Ungarn og Skandinavia ble unnagjort. Og 26 år gammel var jeg i  Alaska, Japan og Sør-Korea. Det er viktig å oppleve nye steder, land og andre kulturer når man er ung. Det danner ofte gode holdninger. Jeg har ingen forståelse for folk som gifter seg 20 år gamle og får barn. Gjør unna studier og reis mens man er ung! Barn kan komme siden. 

Jeg er sikker på at datteren får en innholdsrik tid i Dar Es Salaam og i studiebyen hun skal bo. Nå er det fint vær i Tanzania, ca 25 plussgrader.

 

Før jeg startet å følge Flightradar  ble det litt rå få fisk på meg.

                                       

                                                           

 

                                                     Ha en fin kveld!

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg