6 måneder siden treningsopplegget ble lagt om!

I disse dager er det 6 måneder siden jeg la om treningsopplegget mitt. Jeg var lei av treningsopplegget hos fysioterapeut, en av grunnene var at jeg ikke var veldig motivert for å trene på det stedet jeg hadde trent noen år. Det var et lite treningssted med dårlig utvalg av apparater. Dessuten var det tildels mye tull med taxibestillingene fra fysioterapeut til Pasientreiser. Og noe av det som gjorde at  jeg fant ut at jeg ville legge om treninga var at jeg allerede var en hyppig bruker av Østfoldbadet. 

Og så er det jo sånn at man er ansvarlig for eget liv og egen trening, det ble viktig for meg å være så selvstendig som mulig. Så jeg bestemte meg for å legge all trening til Østfoldbadet og Friskhetssenteret. Det betydde også at jeg måtte dekke alle utgiftene selv, inkludert reiseutgiftene. Men jeg stortrives med det nye opplegget og jeg har god fremgang. Balansen er bedret og jeg er blitt mye sterkere i bena. Jeg har kommet langt i min rehabilitering og jeg  trives godt med å trene med menn  og kvinner på ganske lik alder som meg selv. Vi er en fin gjeng! Jeg trener egentrening(apparater), TRX, i blant spinning og mye basseng. Jeg melder meg på timer som ledes av fysioterapeuter og jeg kan ha 6 timer basseng  i uka. I tillegg trener jeg brystsvømming i det “kalde” bassenget  men da alene. Det er gøy å trene, man kjenner en herlig tilfredshet etter trening. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli positiv til å trene ,men våkner man opp på nevrologisk sengepost i kledd bleie,nettingtruse og voldsom overvåking ,trener man gjerne resten av livet. For å havne der igjen vil jeg ikke! 

På de siste 8 måneder har jeg vært på 2 rehabiliteringsopphold ved Beitostølen Helsesportsenter. Man skal være glad i å trene når man er ved BHSS. Der er det mye trening. I sommer trente jeg sykkel. 

                                          

Sånn sykkel er det jeg snart har på plass. Gleder meg til å sykle i lysløypa her jeg bor. Selv om jeg alltid må ha med følge når jeg ferdes ute i skogen så skal jeg nok bruke lysløypa så ofte som mulig.

 

Etter den store hjerneblødningen for litt over 7 år siden, ble det jo aldri mer jobb eller bilkjøring på meg. Derfor må jeg finne andre ting å holde på med.Kan jo ikke sitte hjemme å se på Dr. Phil heller, det er faktisk skrekken min! Det har vært viktig for meg å finne andre positive fritidsaktiviteter.  Jeg spiller i janitsjar`n, jeg trener og jeg kan snart begynne å sykle i vei. Dessuten skal jeg begynne med litt jobbing som frivillig.

Det er viktig at jeg trener, ikke bare pga at jeg er slagrammet. Men jeg har også en veldig sans for is. 

                                                             

 Jeg har jo pareser(lammelser) i munn , svelg og spiserør. Jeg MÅ være forsiktig med hva jeg spiser. Men is kan jeg spise! Her en dag solgte de 3 stk yoghurtis på Obs! for 100 kr. Det er billig!!

                                                   Og etter en nesten 4 times treningsøkt på torsdag belønnet jeg meg selv med denne:

                                                                 

                                                                Østfoldbadets berømte rosa is. Det er faktisk første gang jeg smakte den. Om jeg synes den var god? Nei, egentlig ikke. Men nå har jeg prøvd den.Det er viktig å kose seg litt også.

                                                                 

                                                       I kveld ble det sushi på meg!

 

                                     

                                                                   

                                                                     Ønsker lesere av bloggen en god og varm april!     

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg