Godt med sommer nå!

I dag var det 27 grader på terrassen.

Godt å sitte ute i sola  som varmer . Er jo ikke så veldig lenge siden jeg var på fjellet med 1 m snø og 25 kuldegrader. Beitostølen som jeg har hatt 2 rehabiliteringsopphold ved står for meg den beste rehabiliteringa noensinne. En av grunnene er at jeg har kommet veldig langt i min rehabilitering, at jeg er veldig treningsmotivert og at jeg har en alvorlig diagnose. At jeg har dårlige odds teller vel også litt…

Man kan nesten ikke gi opp selv om diagnosen er alvorlig og oddsene dårlige.  

Jeg kjenner til slagrammede som jeg antar har trent svært lite. Jeg kjenner til slagrammede som klager over behandlingssteder/rehabiliteringssteder de har vært ved og som legger skylda på den manglende framgangen på disse stedene.Sorry,men man har selv ansvar for sin egen kropp. Ingen kan tvinge deg til å trene og ingen kan trene for deg. Ved alle disse rehabstedene får man utlevert en timeplan og det er DITT ansvar å møte opp til trening. 

Jeg har hatt enormt med rehabilitering og er takknemlig for det. Men det vil alltid lønne seg å gi folk rehabilitering om de ønsker og er motivert for det. Men man kan heller ikke true folk til å trene…

Nå har jeg kommet så langt i min rehabilitering at jeg høster mange fordeler. All treninga gjør at jeg har lite smerter. All trening gir en  god følelse av tilfredshet og selv om jeg er veldig trett etter trening er det en god tretthet.

All treninga gjør også at jeg har blitt kjent med så masse koselige mennesker. 

Det er nesten gøy å dra på treninga for alltid treffer jeg på folk jeg kjenner. Jeg har nok også blitt mye mer sosial etter hjerneblødninga…Den førte iallefall noe godt med seg!

 

Nylig fikk jeg faktura fra NAV på egenandel liggesykkel. Så da har jeg den nok om ikke så lenge.Det vil bli mange fine turer fremover. 

 

                                          

                I går fikk crosser`n seg en nødvendig vask! Jeg er veldig mye ute med crosser`n. Den gir meg frihet til å komme meg ut alene,ellers må jeg ha følge…Om jeg er lei for at jeg aldri får førerkortet tilbake? Nei, med en skade som min må man ikke sitte bak et ratt. Men samtidig så ser  jeg mye stygg bilkjøring og tenker som så at flere burde vært sjekket med CT eller MR-bilde av hode…

 

                                                         

                                       Med ønske om en god og varm mai-måned!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg