Trening gir fremgang!

Det har gått nesten 10 mndr siden jeg la om treningsopplegget mitt. Og jeg har uten tvil kommet meg en del. Balansen er bedret og jeg har ikke samme falltendens som før. Fremgang skyldes økt trening og  andre metoder. Jeg trener ca 3 timer daglig i tillegg sykler jeg mye på liggesykkelen.

                     

Liggesykkelen er jo helt rå. Siden jeg fikk den har jeg hittil syklet 35 mil. Jeg har hatt et uhell med den. Det skjedde for rett før fellesferien. Jeg skulle sykle opp en bakke og feilberegnet hjelpemotoren helt.Satte den på full “assistanse” med det resultat at sykkelen steilet og tippet helt over. Og jeg falt i  asfalten med et skikkelig brak. Heldigvis hadde jeg på hjelp(som er pålagt). Hjelmen fikk en skikkelig  sprekk og lykta på sykkelen ble ødelagt. Mens jeg kom fra det helt uten skade.

Men jeg har syklet en masse siden uhellet og er veldig fornøyd med sykkelen. 

Jeg trener masse og trives med det. Når man merker fremgang blir mann ekstra trigget av å trene mer. I dag trente jeg først egentrening(friskhetssenteret) og trente deretter egentrening basseng. I bassenget tok jeg bl a 200 reka som er en mageøvelse.  Så var jeg på gruppetrening i basseng og det ble lagt inn “reka” der også. så i kveld har jeg tatt 260 reka! Når jeg trener så intens er det viktig med pauser så jeg ikke trigger pulsen. Men trening gir veldig velvære. Har planer om å legge ut “oppskrift” på hvordan jeg trente venstre hånda  mi tilbake til å fungere så bra som den fungerer i dag. Det ligger mye og morsomme treningsmetoder bak det å få en lammet hånd til å fungere så greit som nå. 

Sommeren har gått sin gang,heldig er vi som har hatt en sommer med bare fint vær. 

Vi var en tur i Stockholm. Stockholm er en fin by. Vi bodde på et veldig bra hotel Radisson Blu Royal Park Stockholm.

                              

 

                 

 

                      

                       Hotellet hadde både treningsrom og basseng.

                      

                      Som jeg måtte teste…

                      

                     Hotellet lå flott til.

                    

                    

                    

                    

                              Frokostsalen…

                    

                     

                     Det var et imponerende hotel, gøy å være der egentlig.

 

Vi hadde ikke noe spesielt mål med Stockholmsturen. Vi hadde bare ikke vært der før. Så da ble fornøyelsesparken Grøna Lund og gamla Stan besøkt. 

 

Grøna Lund ligger helt sentralt i Stockholm. Den ble grunnlagt i 1883 og er Sveriges eldste.

 

INSANE ! Denne skaper redsel. Så en mann i 20-årene som gråt og måtte trøstes etter å ha prøvd denne.

Grøna Lund er en gammel park. Den er ikke lagt til rette for rullestol egentlig. Men de ansatte er veldig flinke til å tilby assistanse. Jeg brukte manuell rullestol og kom meg greit rundt.

 

GAMLA STAN : helt utrolig å gå rundt i dette området.  

           

           

           Gamla Stan er ikke så godt egnet for rullestol,det er brostein overalt.MEN: det er lov å kjøre bil i de smale gatene om man har HC-kort synlig. 

           

           

           

           

    Det Kungliga Slott

 

           En kveld var vi ute i byen, masse liv overalt. 

          

          

           

           Rart å stå her…

 

 

        Mange fine spisesteder i Stockholm.

Her spiser vi på Vapiano,et italiensk spisested.

       

      

      

     Pasta med FRUTO DEL MARE (havets frukter). Nydelig rett!

 

     En annen bra restaurant var den indiske restauranten Indian Plaza. 

     

     Forrett!

   

  

 

 Vi hadde en fin tur til Stockholm som viste seg å være en vakker by.

Var også en tur bortom Karolinska Sjukhuset. Det er der mitt kognitive treningsprogram er fra, så litt spesielt å se det. 

 Fint med noen dager på tur… For hjemme er det trening og atter trening.

 Som jeg nevnte i starten på innlegget så har jeg syklet 35 mil hittil siden juni. I går var jeg ute på sykkeltur og traff på ergoterapeuten min. vi ble enige om nytt mål for syklingen,nemlig 100 mil innen jul!

 

 

                                                             

 

 

                      Ha en fin kveld!

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg