Noen dager siden kollapsen…

Søndag bar det igjen avgårde med blålys men siden ukrutt ikke forgår så lett så er jeg i nokså grei form.

Kalnes sykehus  ba meg oppsøke legen min dagen etter.Mandag morgen kl 8 ringte jeg og fikk time kl 9.Epikrisen fra Kalnes var ikke sendt han enda men jeg ga han grei info om hendelsen. En hendelse knyttet til blødningssykdommen i hjernen jeg er rammet av.  Selv om hendelsen er skremmende er det et varsko om at jeg MÅ  ta det roligere. Treninga må reduseres og med lavere sensivitet.Jeg skal fortsatt trene nokså mye men kutte ned på den voldsomme styrketreninga. Bassengtrening som før men jeg skal være mye mer obs på pulsen. Og øker pulsen skal jeg trekke meg litt tilbake. Dette skal jeg klare fint. Fredag hadde jeg første treninga etter kollapsen og det gikk veldig greit.

Blodtrykket målte legen og det var veldig fint. noen forandring på blodtrykksmedisinen skal heller ikke gjøres. Jeg bruker 3 forskjellige BT-medisinerog vanndrivende i tillegg for å ha akseptabelt BT.

Trykket mitt i dag… Jeg tar det 1-2 ganger daglig nå, og så mer sjelden etter hvert.

Legen min ba meg ta det rolig noen dager og det har jeg gjort. Onsdag hadde gubben min turnusfri og med det vakre været  som ble meldt tok vi oss en dagstur til Beitostølen.

Vi tok med oss litt mat til turen oppover og litt tøy sånn at vi kunne ferdes ute. Vi sjekket snødybde som var 1 meter og det ville være 2-3 kuldegrader. Ikke 25 kuldegrader som det var da jeg sist var der…

Her har vi kommet til Fagernes…

 

Så fint å se igjen Beitostølen Helsesportssenter

 

Vi skiftet til skikkelig utetøy og jeg  måtte ta noen bilde av all snøen.

Bitihorn

 

Så fant jeg ut at jeg skulle lage “engel i snø”…

Jeg peilet meg ut et fint område for å lage engel men gubben advarte meg  og sa :”det er en meter snø på flatmarka”… men gadd jeg høre på han … NEI

Resultatet var at jeg gikk igjennom med venstrebenet og gubben måtte dra meg opp igjen

Hehe, her er hullet  jeg planta beinet mitt i

 

Vi spiste middag på Steaks &Bones Huset på Beitostølen

Det er langt å kjøre herfra til Beitostølen, sånn ca 27 mil hver vei. Men vi hadde en fin tur i et nydelig vær.Det var fint for meg med en sånn tur  for hendelsen søndag har skremt meg litt. Jeg vil så gjerne leve fremover…Det er viktig å ta vare på de fine opplevelsene og lage gode opplevelser.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg