Endelig mer TT !

Da har det kommet inn mange tusen på TT-kortet mitt. Dette fordi blinde og rullestolbrukere i Østfold har fått utvidet TT-ordning. Dette gjelder i første rekke ut året. Men det betyr også at jeg for første gang kan reise med taxi på en måte som vil dekke alle mine behov for å komme meg ut. Er ikke alltid så lett å være avhengig av at familien stiller opp.

Nå kan jeg reise litt mer impulsivt. Og jeg trenger ikke lenger tenke på å spare på TT-kortet.

TT-ordninga her i landet er urettferdig. Fra Oslo hvor man får 150 turer i året og til en kommune på Hedmark hvor brukerne får 800 kr pr år!

Det  er godt for oss brukerne her i Østfold  at vi får mer resten av året. Jeg stusser vel litt over at blinde får tillegget for de kan jo bruke vanlig taxi. 

Men det er bra at vi rullestolbrukere nå får et halvår hvor vi kan leve et normalt sosialt liv. For å ferdes med HC-taxi er veldig dyrt. 

Jeg synes også at utviklingshemmede bør få mye mer TT. Dette for å ivareta et sosialt liv.

Nå er det vel strammet inn omfattende mht hvem som får TT. Og godt er det. Jeg minnes min gamle tante som ble sur da hun fikk avslag på TT. I avslaget sto det:” du innvilges ikke TT da du bor under 50 m fra buss/trikk- holdeplass”.

Nei,TT bør og skal gis til de som virkelig trenger det.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg