Hjemme igjen og deretter til Catosenterert!

Utskrevet fra Sunnaas til hjemmet! Det var rart å komme hjem og litt til følelsen av å “klare seg selv”. Kommunen hadde vært her med hjelpemidler. Mann min tok ut ferie  for jeg var for dårlig til helt å være alene. Og sønn og datter var flinke til å hjelpe til. Det var en del som måtte ordnes,bl a fysioterapi. Jeg hadde fått med meg rekvisisjon til fysioterapi og bassengtrening . Fysioterapi ble ordnet men bassengtrening var det verre med.. Så jeg trente ved Østfoldbadet,mann min var med og hjalp meg.

Juni/juli 2011 fikk jeg rehabilitering ved Catosenteret.
Catosenteret ligger i Son. Det er et flott sted,nokså moderne og rommene er fine. Da jeg fikk plass der ringte en ansatt meg og sa:”Her er gjennomsnittsalderen på de som får opphold her ca 40 år,så her er det mye moro”! Jeg fikk også her et team rundt meg med sykepleier,fysioterapeut og ergoterapeut. Det var som damen hadde sagt,mange unge mennesker der. Mange skadet etter bilulykker,noe hjerneslag og og andre  alvorlige sykdommer.Men det var mye moro og muntert prat.Men også rom for den gode samtalen.Noen av ungdommen jeg ble kjent med der har jeg på Facebook og kan følge med på hvordan de har det.

Det var mye fysisk trening på Catosenteret.
På timeplanen sto det en dag “klatreveggen”, og opp måtte jeg. Jeg hadde også timer med ergoterapeut hvor vi laget mat. Jeg fant meg godt til rette på Catosenteret, men slet veldig med å finne fram. Etter 4 uker på Catosenteret fant jeg fremdeles ikke veien fra rommet mitt og til ergoterapien. Ved utskrivningssamtalen var de åpne mot meg og sa at jeg neppe ville klare å komme tilbake i arbeid,hjerneskaden var for stor. Men de påpekte også at jeg hadde mange ressurser. Og etter noe tid hjemme bar det videre til Sunnaas og KRESS.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg