Til Krakow med elektrisk rullestol!

I fjor sommer dro vi til Krakow med elektrisk rullestol. Vi har vært der før med manuell rullestol og fant da ut at  det er enklere med den elektriske. Krakow er godt tilrettelagt for rullestol.

Fløy med Norwegian til Krakow,jeg fikk god assistanse både på Gardermoen og i Krakow. Fra flyplassen til hotellet hadde vi forhåndsbestilt HC-taxi. Sjåføren ventet på oss i ankomsthallen med en plakat med navnet mitt på!  

Han plasserte meg trygt i bilen og turen inn til Krakow tar ca 30 min. Prisen var sammenlignet  med norske priser svært billig,kun 200 kr! Vi bodde på Hotel Sheraton,et 5-stjerners hotel like ved Wawel-slottet. Hotellet var universelt utformet,til og med egen innsjekking for rullestolbrukere.
Hotellet er svært flott og et veldig hyggelig personale som var veldig behjelpelige. Veldig internasjonal atmosfære.
Krakow er et eldorado for shopping,det er vanvittig billig . Både shopping og restaurantbesøk er billig.Hotellet hadde et flott bassengområde og det måtte jeg prøve.

Fra hotellet til sentrum var der kort vei. Vi måtte gjennom en park.

Vi dro til Kaznierz,jødekvartalet hvor grusomme handlinger skjedde under 2.verdenskrig.

Mann min! Vi er på en av uterestaurantene i Kazmierz og vi smakte på rødbetsuppe.Veldig godt!

Vi var med på en sightseeingbuss rundt i Kazmierz og dette bilde viser Schindlers fabrikk.

bilder som følger er fra samme område. Spesielt å være der..

Vi gikk langs elva tilbake til sentrum

Mariakirken

og Markedsplassen!

Markedsplassen på kveldstid!

Vi spiste middag både på hotellet og  og dessertene var gode! Veldig koselig å spise ute om kvelden,utallige uterestauranter.

 

 

Fra hotellet:



Min manns frokost…


Her har jeg vist noen bilder fra Krakow som var et greit sted å reise med elektrisk rullestol. Overalt kom jeg fram med rullestol. Jeg prøvde ikke bytrikken.Men så at de er tilrettelagt for rullestol. Noen restauranter i sentrum har trapper,da valgte vi i stedet uterestauranter. Kelnerne er veldig i møtekommende og et sted ryddet de et helt bord for at jeg skule få plass. Krakow  er en universitetsby ,her snakker alle engelsk. Krakow kan absolutt anbefales til både gående og oss i rullestol!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg