På korpstur til Danmark!

4 1/2 år etter hjerneblødningen ,ekstremt mye rehabilitering og 2 år etter at jeg startet å spille i janitsjar`n var jeg klar for å være med på korpstur!(jeg har spilt i ca 25 år før jeg ble skadet)…

Vi dro avgårde med buss fra Askim og til Oslo og Vippetangen. Der ventet Stenaline! 


Oslo!


HC-lugar var sånn passe trivelig. Ikke helt universelt utformet…


I lugaren hang dette skiltet!

Det var fint vær og vi tilbrakte noen timer på soldekket


Stenaline-vaffel!

På kvelden spiste  vi buffé ,kjempegodt!


Frokost Stenaline!

Vi ankom Fredrikshavn tidlig neste morgen og med buss  satte vi kurs for Viborg og besøk til et vennskapskorps! 

Vi sjekket inn på et bra hotel i Viborg.

Viborg sydet av liv grunnet ” Hærvejsmarchen”,en slags turmarsj.


Dette er årets “happening” i Viborg og burning av biler hører også med…

Det var mye spilling men også tid for litt tur rundt hotellets hageområde.


Dagen etter var det marsjering og bildet er tatt fra min plass bak… i rullestol. Litt artig ,vi hadde politieskorte til arrangementsplassen!


Tyske turmarsjdeltagere!

 

På kvelden hadde vi en flott middag.

Forretten bestod av ørret!

Og hovedretten!

Det var en stor opplevelse for meg å være med på korpstur. Jeg hadde nok aldri trodd at det var mulig! Men jeg er med i et flott janitsjarkorps ,de er kjempeflinke med meg og veldig inkluderende. 

Så bar det hjem igjen….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg