Med bikkja til dyrlegen og hvalkjøtt til middag!

Noen dager siden jeg blogget sist .,men sommer og ferie også for meg!

Bikkja vår har  vært på årlig sjekk hos veterinæren og Fredrik var en smule betenkt over besøket. For i vinter skadet Fredrik den ene poten sin etter et ublidt møte med en islagt søleputt hvor han fikk et stort kutt. Vi hadde dårlig erfaring med dyreklinikken i nærheten der vi bor og valgte i stedet Jeløy dyreklinikk. Fredrik måtte både i narkose og sy. Men etter få uker var han like fin igjen og vi bestemte oss for å bytte dyrlege for godt. 

Jeløy dyreklinikk ligger idyllisk til ute på Jeløya.

De har flotte lokaler og er godt bemannet.

Dyrlegen var veldig fornøyd med Fredriksen som fikk vaksine og skal tilbake på Jeløya om et år!

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

I dag laget jeg gryte av hvalkjøtt til middag. Det hadde vi aldri hatt før,men jeg minnes mye hvalkjøtt fra min barndom.

Så hvalkjøttet ble stekt i biter og kokt til det ble mørt.


Og med hjemmelaget potetstappe og tyttebærsyltetøy fra Askim bærpresseri ble middagen kjempegod!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg