Med elektrisk rullestol til Gran Canaria del 2 !

Gran Canaria er tropisk. Det er nokså brunsvidd overalt.Øya er vulkansk. 

Denne gangen valgte vi vekk hovedstaden Las Palmas og konsentrerte oss om Arguineguin,Mogan og Puerto Rico.Vi var også en kjapp tur innom Playa del ingles.

 





Puerto Rico!

En  kveld var vi på El Toro på shoppingsenteret i Puerto Rico og spiste biff,kjempegodt! 

Og flamberte jordbær til dessert!

Og mann min ville ha  mojito!

Jeg brukte mye tid i bassenget.  Men siden jeg alltid setter meg mål som jeg vil prøve å mestre var målet denne gang å klare og hoppe i bølgene på Playa del Ingles…


Det klarte jeg sånn delvis! Siden jeg er lammet i deler av ryggen har jeg veldig dårlig balanse.Jeg klarer ikke hoppe i bølgene sånn som før,men det jeg klarte ga meg en god følelse av mestring.

På kvelden var vi på en indisk restaurant på shoppingsenteret.


I Arguineguin fins det en restaurant som er nr 1 på TripAdvisor. Den måtte vi besøke! Restauranten heter TASTE MESON og ligger ved stranda i Arguineguin.


Restauranten har skandinavisk personale og ledes av chèf Lindgren.Han har tidligere arbeidet ved en restaurant med 2 stjerner i Michellinguiden!

Vi valgte å bestille 1 forett,2 hovedretter og en dessert(etter anbefaling).




Det var en stor matopplevelse å spise ved denne restauranten. Den  har en høy prisklasse men veldig god mat.En kveld her kostet over 90 Euro. Vi var her 2 ganger. Den andre gangen sammen med et trønderpar vi be kjent med.

Vi var også på tur til Puerto de Mogan.


Området er likt Venezia.


I Mogan var vi også på marked!


Vi handlet litt på markedet,men pruting er ikke min greie. Så jeg antar jeg ble grundig lurt…

Sunwing er et flott hotell. Men passer kanskje ikke for alle… Det er røykfritt og man får heller ikke røyke på verandaene. Det fins 2 røykeplasser på hotellet… Vi opplevde også at strendene er inndelt i soner for røyk/ikke-røyk. Veldig bra!

 

Hotellet er også bra universelt utformet. Jeg kom meg fint fram overalt.




En av de siste dagene i Arguineguin var vi på besøk i Den norske sjømannskirken.


Selvsagt måtte vi kjøpe oss vafler!

Det var stort for meg å være tilbake på Gran Canaria. Der er det et klima som er bra for meg. Det var også viktig at jeg har blitt så brafungerende at jeg kan være på et vanlig hotel,selv om det krever noe tilretteleggelse. Det var aldri aktuelt å reise til f.eks Solgården eller Casas Heddy. Å reise i en stor gruppe med andre slagrammede var heller ikke aktuelt.For meg er det viktig å kunne være sammen med vanlige mennesker uten sykdomsfokus. Og så enormt viktig å føle seg integrert… På Sunwing var vi 5 rullestolbrukere,hvorav 2 av de var barn. Jeg tror vi alle 5 følte oss oss godt integrert.

Etter 2 uker i 30 varmegrader,basseng og vattengympa,restaurantbesøk,turer,pruting,gode samtaler og moro,bar det hjem igjen.



Det blir garantert ferie i Arguineguin til neste år også.Dette ga mersmak!

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg skal til Las Palmas i November sammen med foreldrene. og gleder meg veldig 🙂 Jeg er å hjerneskadet (CP) men er ikke helt avhengig av rullestol. Ikke enda i alle fall, men har mine utfordringer. Fin blogg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg