Nytt kjøkken!

Endelig ferdig med kjøkkenet. Egentlig bare nesten ferdig for det gjenstår litt maling og silikon. Men det blir fikset i morgen.

Etter 3 uker med pappesker og rot har vi kommet i mål. 

Vi har selv stått for oppussing mens selve kjøkkenet er fra Kjøkkenhuset i Mysen. De er kjempeflinke og har bidratt med råd da vi startet med “nytt kjøkken”.

Helt i starten kom også ergoterapeuten med råd,som at vi måtte tenke “rullestol” i planene. En rullestol må tenkes integrert når man skal planlegge nytt kjøkken.

Det ble aldri vurdert HC-kjøkken for jeg ønsket det ikke. Huset vårt bærer allerede stort preg av rullestol…

Men kjøkkenet er laget sånn at jeg skal kunne fungere der. Vi har nesten ikke overskap siden jeg vil ha problemer med å nå opp. Derimot har vi masse skuffer og benkeplass!

Vi har stue med åpen kjøkkenløsning. Før hadde vi et stort spisebord med plass til 8. Det er nå erstattet av et rundt spisebord med plass til 4. 

Rullestoler ta mye plass… Vi har fått plass til “arbeidsstol” til meg og den elektriske rullestolen har fått sin plass nær stikkontakt(for lading).Vi har lenge vært klar over at vi måtte ha nytt kjøkken fordi livssituasjonen dessverre forandret seg for meg. Men nå er vi i mål og vi er alle veldig fornøyde!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg