Vært på Kieltur igjen!

De siste ukene har vært litt merkelige. Hjernesykdommen CAA Cerebral Amylioid Agniopati og hjertefeil med en nødvendig hjerteoperasjon om noe tid kan gi bakversveis til noen og enhver. Så jeg har følt at det er viktig  med avbrekk for å få ting på avstand. Både nevrolog og fastlege sa ja til at jeg kunne reise. 

Med nødvendige medisiner i bagasjen dro vi avsted.

Denne gangen også med Color Fantasy. HC-lugarene befinner seg på 8.dekk og er veldig fine. 

Vi var en tur rundt på båten som er helt universelt utformet.

Siden ingen av oss hverken liker pizza eller tapas  spiste vi i buffetrestauranten begge veier.

Jeg spiser helst fisk men prøvde meg på noe kjøtt.


Nei… fremdeles ikke så begeistret for kjøtt.

Dagen etter spiste vi frokost i samme restaurant. Og jeg fikk oppleve at det ikke er så lett å være rullestolbruker. Båten hadde med 2 rullestolbrukere og det var reservert 2 plasser til rullestol. Jeg fikk anvist plass av personalet men plassen var opptatt..

Heldigvis var personalet i nærheten da jeg på en høflig måte sa til han som hadde tatt plassen at  dette bordet er reservert rullestol. Han hylte opp om at han hadde plassen, Men den mannlige ansatte gikk sporenstreks bort til bordet og flyttet mannens glass,kopp og tallerken. Den høylytte bergenseren fikk beskjed om å roe seg. 

Det roet seg og vi fikk spist vår frokost. Men personalet fortalte at dette med “reservert rullestol” er et problem. For selv om bordet er godt merket gir folk blanke i rullestolmerket. De fjerrner kortet, flytter det til andre bord som ikke er egnet for rullestol eller de legger kortet ned sånn at merket ikke synes. Det er merkelig at godt voksne mennesker ikke har mer vett . Total mangel på antenner… Det er synd at man må havne i rullestol før man ser likgyldigheten. 

Vi kom oss opp til shoppingsenteret Sophienhof.


Etter litt shopping fant vi et koselig konditori med en skikkelig bananasplit!

Prisen for herligheten var 6.50 Euro…

På vei tilbake til båten så vi denne båten..


Spritbutikken like ved båten..

Det ble sjømat på hjemveien også.

Og litt dessert!

Ved frokosten i dag så jeg hvor barna kan velge mat. Er jo lenge siden jeg hadde småbarn men fint å vite om barnebarn dukker opp om noen år.

Da jeg kom hjem lå det brev fra hjerteavd. med info om videre utredning og behandling. 

Og jeg håper å få tid til nok en tur før alvoret setter helt inn. Det er godt med litt avbrekk..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg