Blodtrykksmåling,konsert og helgen!

Etter siste ukes sjokk over at også klarinettspillinga må kuttes ut ,i hvert fall foreløpig, er jeg ikke den som legger meg på sofaen for å sutre. Livet må gå videre men nå må jeg i enda større grad tenke helse. Blodtrykksmedisiner er økt  kraftig for at trykket skal senkes en del. I helga har blodtrykket variert en del,slik blodtrykk gjør. Målinger på 111/53, 116/65 og  119/67 tyder på at medisiner virker som de skal og at jeg er på rett vei. 

Men livet må fortsette som før og jeg har brukt helga på baking,matlaging og konsert.

På lørdaglaget jeg først Pavlova. Den er enkel å lage men tar litt tid. Marengsen må piskes stiv i hele 10 minutter. Og deretter stekes i 60 minutter.

 

Når kaka er ferdig stekt må den stå til den blir helt kald. Deretter tar man på et lag av vaniljekrem blandet med vanlig krem. Så pynter man Pavlovaen med det man har av friske bær.

Etter at Pavlovaen var ferdig og plassert i kjøleskapet laget jeg pizza. Jeg kan ikke spise vanlig ferdigpizza/frossenpizza fordi den inneholder for mye salt. Så dermed må jeg lage den selv..

Søndag var det konsert. Jeg som har fullstendig spilleforbud fikk dermed muligheten for å være publikum. Det var en fin opplevelse å være publikum også. For nær man sitter blant klarinettene hører man ikke så mye til resten av korpset. Så nå fikk jeg høre hele korpset og det var fint.

Noen ganger når vi har konserter har vi med oss litt kaker.

 

Jeg lagde kanelsnurrer,enkelt å lage..

De smakte godt!

 

Søndag kveld ble det sushi!


Fin dag til leserne!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg