Heldig som får kjøre rullestol…

Nå er det en årstid som ikke passer så veldig bra for oss i rullestol. Det er glatt og kaldt. Min vanlige lille elektriske rullestol egner seg best inne,hjulene er ikke med pigg. skal jeg kjøre den ute nå må jeg kjøre veldig forsiktig for den sklir fort sin egen vei. 

Men med minicrosseren er det noe annet. Den er fin å ha på glattisen.En minicrosser er en rullestol,men er mer egnet for vær og vind…

Minicrosseren kommer jeg langt med,den går 5 mil før jeg må lade den. Men den er forbudt på tog pga sin lengde og vekt. Den veier flere hundre kg.. Jeg vet en del brukere av minicrossere er forbannet på NSB fordi mange nekter å ta de ombord i tog. Da må jeg bare si at når man kjører denne type doning må man skjønne at disse er direkte livsfarlige ved f.eks enn evakuering av et togsett. De vil kunne hindre evakuering.. Det  samme gjelder på busser. Minicrossere egner seg ikke for buss og tog! Tar man med minicrosser på båt f.eks Colorline er disse ikke egnet til å stå på HC-lugar.De er simpelten for store. En minicosser vil under overfart bli plassert  skjermet sånn at den ikke er til hinder for evakuering.

Om jeg synes det er flaut å sitte i en crosser? Nei,ikke nå. Men de første årene syntes jeg det var vanskelig. Jeg var også redd for at folk skulle oppfatte den som et slags fremskomstmiddel for latsabber. Det gjør det heller ikke så mye bedre at en del butikker har “latsabbcrossere” til utlån… Jeg er av den oppfattning at trenger man en crosser eller rullestol så har man fått disse utlevert via sin kontakt i kommunen…

De siste årene har crosseren min vært mitt beste hjelpemiddel. Den gjør at jeg kommer meg rundt… 

Her en dag fikk jeg den ville idèen at jeg ville prøve å komme meg til Tøcksfors. Jeg kledde meg godt og dro i vei..

En fin kveld til lesere av bloggen!

1 kommentar
    1. Ønsker deg en riktig god kveld videre 🙂 Første inntrykket av bloggen din var bra 🙂 så dette er en blogg jeg ønsker og fortsette og lese 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg