Julebakst!

Noen dager siden jeg sist blogget. Formen min er akkurat nå nokså grei. Men ikke så mange kveldene siden vi måtte ringe 113 og ambulanse. Jeg fikk problemer med puls og blodtrykk som ble kjempehøyt på kort tid. Ambulansepersonnellet visste godt hva de skulle gjøre og etter 40 min fikk de kontroll både over puls og blodtrykk. Men skremmende er det.. Jeg hadde håpet at det skulle drøye med hjerteproblematikken men er allerede innkalt til undersøkelser tidlig på nyåret. så da tror jeg at hjerteklaffoperasjonen skjer tidlig på året. 

Denne helgen har jeg bakt! 

Med 4.søndag i advent måtte jeg bruke helgen godt!

Jeg er allerede ferdig med krumkaker,serinkaker og kokosmakroner. Gidder ikke bake 7 slag,her i huset spises det lite julebakst.

Men jeg måtte prøve meg på bordstabler. Bordstablerstakkels kjente jeg ikke til da jeg bodde i Oslo,men her i Østfold tror jeg de er nokså vanlig.

De er litt artige å lage,krever litt god motorikk. Så mine så ikke så vakre ut,men de smakte helt greit!

Da jeg var ferdig  med bordstablene ble det tid for risboller. De er særdeles enkle å lage!

Innimellom all bakinga ble det tid for litt varm kakao. 

Og så startet jeg med pepperkaker!

Jeg lagde pynt til vinduene..

Og noen pepperkaker som ble litt vulgære..

 


“Slag-Tove og vennene hennes”.

“Slag-Tove og grisen som skal gi henne ny hjerteklaff”.

Jeg skal få hjerteklaff fra gris og undres på om det er fra denne grisen..

Ellers er jeg ferdig med alt til jul. Vi skal i bryllup rett før jul og det har vært viktig for meg at jeg ikke skal stresse men bruke god tid. Så alt har vært godt planlagt. Jeg er ferdig med julegaveinnkjøp,pynting av hus,julebakst og matinnkjøp. Hittil har det vært en behagelig juleinnspurt. Jeg må dessverre ta hensyn til helsa og da får det heller bli litt enklere enn før. Det blir som kjent jul alikevel!

God jul til alle lesere av bloggen!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg