En stille julaften her på bygda!

Julehøytiden har hittil vært stille og fin.

Vi starten jula med at vi var invitert i bryllup til en niese. Hele bryllupet var var ekstremt stilig og veldig flott. Selve vielsen var i en gammel steinkirke. Den kvinnelige presten var nok den fineste presten jeg noen gang har opplevd. Hele vielsen var bare kjempeflott og imponerende. Bruden hadde en prinsessekjole,helt utrolig flott.

Bryllupsfesten ble holdt på en gård.

Menyen var imponerende,her er forretten.


Forretten var lettstekte kamskjell med petit-poiskrem,sitrusskum og parmesanchips. Det var kjempegodt!

Hovedretten


Langtidsstekt indrefilet av okse med ristet sopp,gulrotkrem,tomatsalat og rødvinsaus

Og desserten


Creme Bruleè med mangoreduksjon og bringebærsaus

Bryllupet var flott og imponerende.

 

Så ble det julaften. 

Jeg dekket flere bord mens jeg lagde stuffing til kalkun.

Jeg lagde stuffing av løk,champingon,brødbiter,eple,krydder og snøfrisk.

Jeg lagde også tilbehør til kalkun som bestod av marsmallows,kokos og appelsin.


Til dessert lagde jeg og mamma som hjelp meg både riskrem og multekrem.



Vi holdt på lenge med å dele ut pakker. En av gavene jeg fikk ga meg en skikkelig latter,tror sjelden jeg har flira sånn før.. Tror ikke jeg skal legge ut bilde av gaven men morsomt var det! 

En veldig koselig julaften!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg