Et nytt sjokk!

Jeg har hatt livet på vent de siste 3 mndr. Etter at jeg havnet på Fredrikstad sykehus i begynnelsen av oktober og ble skrevet ut med 2 svært alvorlige diagnoser har jeg slitt med finne samme livskvalitet som før. Dessuten har jeg brukt tid på å sette meg inn i hjertediagnosen jeg fikk og som skulle føre til stor hjerteoperasjon. Jeg har til tider vært vettskremt ved tanken på å opereres fordi det kunne gi store komplikasjoner i forhold til hjernesykdommen. 

I dag var det tid for kontroll hos en hjertespesialist,spesialist på hjerteklaffer. Jeg gruet meg veldig for dette som skulle skje i dag og regnet med at jeg ville få beskjed om når man skulle operere.

Jeg var først inne hos sykepleier som tok blodtrykk og EKG av hjertet. Så bar det inn til hjertelegen. Ultralyd av hjertet innebærer at man er delvis avkledd.. Man må ligge over på siden med en arm under hodet for at man skal se best mulig. Undersøkelsen er vond da det klemmes hardt og den varer lenge. Under hele ultralydundersøkelsen kom legen med utsagn som “fint hjerte”, “faen,det slår flott” og “veldig bra”. Da han var ferdig satte vi oss for å prate. Og han sa;” du har et utmerket hjerte. Det fins ingen feil på klaffene. Og jeg bytter gjerne hjerte med deg! 

Jeg har ingen hjertefeil som Fredrikstad sykehus sa! Ingen lekkasje fra noen av de undersøkte klaffene.Jeg trenger ingen ny hjerteklaff som Fredrikstad sa. Jeg er fortsatt i sjokk over at et sykehus kan ta så feil. Jeg er i sjokk over at det informeres om alvorlig sykdom som er helt feil. Jeg har hatt 3 måneder som har vært vonde. 

Hjertelegen sa han var lei for at sykehus sender pasienter til spesialistene basert på feilvurderinger.

Men jeg er ekstremt lykkelig over at jeg ikke er hjertesyk. Jeg har fortsatt en diagnose igjen som Fredrikstad sykehus ga meg i oktober,nemlig hjernesykdommen CAA,Cerebral Amyloid Agniopaty. Når jeg leser gjennom epikrisen fra den innleggelsen er den mangelfull og de skriver at de er “usikre men nesten sikre på at jeg er rammet av”..

Mandag har jeg time hos min egen lege og jeg skal fortelle han ganske klart at jeg er sjokkert over feildiagnosen fra Fredrikstad og at jeg vil ha ny vurdering fra nevrolog  på Ullevål sykehus. Ullevål sykehus har en stor slagpost og jeg vet med sikkerhet at de har kjennskap til min litt sjeldne hjernesykdom.

Viser en ny nevrologisk undersøkelse at jeg ikke har denne hjernesykdommen heller er jeg usikker på hva jeg gjør. 

I 3 mndr. har jeg satt livet på vent. Jeg har måtte kutte ut spillinga i janitsjar`n noe som har vært veldig vondt for meg og som uten tvil har gitt meg et mindre spennende liv. -for å spille med janitsjar`n har vært så enormt artig og berikende for meg og de har vært så gode og inkluderende med meg. 

Jeg håper at begge diagnosene viser seg å være helt feil. Jeg håper å kunne ta opp igjen det gamle livet jeg hadde før den siste innleggelsen.

Denne helgen har janitsjar`n nyttårskonsert og jeg sitter blant publikum. Men jeg tror og håper at jeg ved neste nyttårskonsert er på plass igjen!

1 kommentar
    1. Utrolig hvafeilvurderinger av leger kan bety for oss enkeltmennesker – som hos deg gjorde at du satte livet ditt på vent. Stå på videre <3 god helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg