Med elektrisk rullestol til New York?

Årets sommerferie er planlagt for lenge siden. Men så viser det seg at jeg får igjen masse penger på skatten og da har det dukket opp et trivelig problem. Hva bruker jeg de til…

Med hjernesykdommen Cerebral Amyloid Agniopati som neppe gir meg et langt liv har jeg brukt noe tid på å tenke. Jeg har bestemt meg for å bruke skattepengene på å belønne meg med en tur. Men hvor? Jeg har vært så mange steder. Jeg har en invitasjon til Colorado,USA men vurderer det som for langt å reise.Og hvilke sted har jeg lyst å se igjen?Etter å ha tenkt lenge har jeg bestemt meg for å reise til New York. Har ikke vært i New York siden 1986. 

Jeg har vært mange ganger i USA. Mange stater har jeg besøkt. Mest på østkysten men også i Colorado,Utah og Idaho.Tror jeg har vært i 23 av de 50 delstatene. 

New York har jeg lyst til å se igjen. Vet ikke hvordan det er med universel utforming i New York men tror det skulle gå greit. 

Har bestemt meg for å reise med Norwegian og Dreamliner`n. Norwegian har jeg reist med før og de er dyktige på assistanse til mennesker med nedsatt funksjonsevne.

Jeg må gjøre masse reasearch før jeg bestemmer meg helt. Det må snakkes med lege/nevrolog. Jeg må sjekke ut dette med forsikringer i tilfelle jeg skulle få ny hjerneblødning mens jeg er der. 

Og det vil bli rart for meg å komme tilbake til New York sittende i elektrisk rullestol. Sist jeg var der var jeg oppegående.. 

Jeg har sett alt av severdigheter som New York har å by på før. Jeg har vært i Twin Tower. Jeg vil besøke Ground Zero. 

Det blir nok masse shopping på meg. Shopping er noe jeg mestrer!

Men er det noen som har erfaring med elektrisk rullestol i New York eller har  tips om hoteller tilrettelagt for rullestol er det fint om dere kan gi meg beskjed. 

Ha en fin dag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg