CT-bilde fra hjerneblødninga!

Nå for tiden holder jeg på med et foredrag jeg skal holde for helsefagelever. 

Jeg ble spurt om jeg kunne prate litt om det å rammes av en stor hjerneblødning og svarte sporenstreks ja! Jeg liker å prate,gi informasjon og kunnskap om et tema jeg synes er veldig viktig. 

Jeg lurte litt på hvordan jeg skulle gripe det an og bestemte meg for å prøve å få tak i CT-bildene fra hjerneblødninga. Jeg ringte bildediagnostikk ved det sykehuset som behandlet meg og de var veldig positive. De syntes det var gøy at jeg ville bruke mine egne CT-bilder i undervisningsøyemed.

Jeg hadde aldri sett disse bildene,men familien min fikk se de den natta jeg jeg ble brakt inn.

Bildediagnostikk sa de ville anonymisere bildene sånn at info navn røpes. De ville sende det omgående. Dagen etter lå de i postkassa…

Jeg fikk litt sjokk da jeg så bildene,blødninga var mye større enn jeg trodde…

Her er bilde av blødninga! Midt inne i hjernen,det hvite feltet. En blødning som er  5 cm lang og 2.2 cm bred! Kjempestor til blødning i hjernen å være!

Jeg har dessverre gått med en aneurisme(utposing) på en blodåre som tilslutt sprakk…

Skjedd har skjedd og jeg må bare gjøre det beste ut av det. Daglig trening og et sunt kosthold har gitt meg et godt grunnlag for å fortsette fremgangen.

Jeg har kommet meg veldig! Takket være enormt med rehabilitering!

Jeg gleder meg ti å komme til den videregående skolen for å snakke med helsefagelevene!

 

Ha en fin kveld!

 

3 kommentarer
    1. Lykke til på foredraget!
      Jeg har lest gjennom en god del av blogginnleggene dine nå og kan bare si en ting; jeg er mektig imponert. Du er virkelig utrolig inspirerende – for et pågangsmot og viljestyrke! Det er vanskelig og finne ord som beskriver hvor utrolig inspirerende du er. Jeg kan virkelig ikke gjøre annet enn å beundre deg.
      Ha en fin kveld videre 🙂

    2. Så trist det som har skjedd men så tøff du er. Og syntes det er så bra at du vil dele dette med verden at selv om slike ting skjer betyr det ikke slutten og at du vil gå og fortelle på om det på skoler, helt fantastisk. Du er sterkt <3 Stå på

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg