Fin dag i Oslo!

I dag dro gubben og jeg på Oslo-tur. Vi ville inn til Oslo en dag det var meldt bra vær…

Og i dag var været bare helt utrolig flott. Målet for Oslo-turen var Sørenga,et område vi kun hadde vært litt innom med kort opphold. 
Sjøbadet på Sørenga!

Jeg ante ikke om det var tilrettelagt for funksjonshemmede … men jammen ble jeg overrasket. For på Sørenga Sjøbad er det eget område for funksjonshemmede.

https://www.facebook.com/tove.hernes/videos/10153749450807602

Denne linken viser meg når jeg sjekka ut fremkommelighet til HC-bassenget.

Jeg hadde ikke med badetøy… det skal jeg huske på neste gang jeg er på Sørenga.

Sørenga er fremdeles en slags byggeplass. Mye er ferdig  og det var gøy å kjøre rundt med rullestolen for å se på universel utforming.Det er nokså greit tilrettelagt og det som ikke fungerte kommer nok på plass etter hvert.

Det var en midlertidig bro mellom Sørenga og Operaen. Der kom jeg ikke fram pga for stor avstand mellom skinnene . Men jeg kjørte i stedet rundt det hele og kom meg greit fram til Aker Brygge. 

På Aker Brygge måtte vi ha lunsj…. og dro til DS Louise.

Det var knallvær på Aker Brygge i dag. 

Jeg valgte reker

 Nå er det snart ferie på meg. Alt til turen er ordnet. Nytt pass,visum,medisinattest,rullestolattest,hotellbooking og flybilletter er på plass. Verktøy,pumpe til rullestol og adapter er funnet fram. 

Blogger når jeg er tilbake fra USA. God sommer til alle lesere av bloggen!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg