Weekend-tur til Kiel med Color Magic!

Fredag dro gubben og jeg en tur til Kiel med Color Magic. 

Vi bestilte billetter kun for noen dager siden. Turen var slett ikke planlagt,vi hadde bare lyst på et avbrekk i hverdagen.

Det var ikke så lett å få billetter siden det meste var utsolgt. Vi ville gjerne ha en 5-stjerners lugar. Lugar var ledig men da gubben sa at jeg satt i rullestol lot det seg ikke gjøre å selge oss en 5-stjerners lugar. Døra på en 5 stjerners lugar er for smal for min 60 cm brede,elektriske rullestol. Men litt flaks hadde vi alikevel. For selv om alle HC-lugarene var utsolgt hadde de nettopp fått en avbestilling på utvendig HC-lugar. Så tur det ble!

Det er en del dyrere å reise på helg,dessuten er det 1000 kr ekstra for HC-lugar med sjøutsikt.

Lugaren har en bred seng for den handikappede og en smalere seng for ledsager. Den har et tilpasset HC-bad med dusj,dusj-stol,wc og ekstra håndtak.Den har også minibar og flatskjerm.

Ved bestilling la vi  også inn frokost tur/retur og middagsbuffet t/r. Med flexbillet(sånn at vi kunne avbestille helt frem til avreise) kom prisen på kr 8770 . Det er en grei pris for en helgetur. Det var også første gang vi reiste på helg,men det var en fin opplevelse.

Båten var smekk full,ca 2300 passasjerer men det var kun ved middag at det var kø.

Rett etter avgang tok vi oss en tur opp i Observation Lounge. Flott å sitte der under utseiling. Det er lagt veldig tilrette for rullestol,flere bord hadde dette skiltet!

Gubben tok seg noe drikke ,jeg tok en is.

Utpå ettermiddagen tok vi oss en tur til pizzaarestauranten. Der var det kjempekø! Men egentlig gikk det greit når man er rullestolbruker. Man slipper i hvert fall STÅ i kø…

Vi valgte bruchetta til forrett .
 

Til middag tok gubben en pizza og jeg spagetti.


Etterpå tok vi oss en runde i butikker og taxfree. Det var masse salg i Color shop og vi gjorde noen bra varp. Jean Paul hadde -40% på alt. Så vi fikk oss litt nytt høsttøy.
Fredag kveld spiste vi i Grand Buffet Restaurant.

Det ble skalldyr på meg og kjøtt på gubben. 

Desserten min… 

Formen min hadde de siste dagene før avreise vært litt dårlig. Jeg slet med hodepine,feber,vondt i halsen og frysninger. Natt til lørdag ble et pes med voldsom hoste og brekninger. Det er absolutt IKKE bra for meg å få en infeksjon pga at pareser(lammelser) kan komme litt tilbake. 

Dette ble derfor frokosten min lørdag . Gubben er streng når jeg får problemer med svelg og spiserør så det ble litt frukt.

I Kiel var der Gay Pride 2016. Og det var artig å se.

Vi var på Sophienhof og handlet. Masse salg der også! Det ble litt nytt….

Det var nokså luftig på 13.dekk!

 

Etter noen timer i Kiel var det avreise til Oslo og vi dro opp i Observation Lounge for å få med oss utseilinga. Drikke til gubben og is til meg…

 

Jeg fikk spist noen skjeer og så spydde jeg opp alt igjen. Jeg hadde ikke sett at isen inneholdt Oreo og svelget min tåler ikke sånne kjeksgreier.

Jeg kom meg igjen og vi dro senere på show.

Vi dro på show. Også der er det reserverte plasser for oss funkisser.

Showet var bra.

 

Søndag morgen ved 6-tida våknet jeg av en voldsom hoste. Og det endte med at jeg spydde ned lugaren. Gubben stakkar,gikk ned i resepsjonen for å få hjelp. Og det fikk vi.

En kar med maske,engangshansker og tepperenser gjorde ren lugaren på kort tid…

På veien hjem spydde jeg også på Brygge….

Det er slitsomt med svelgparese. Men gubben er flink med meg.  

Vi hadde tross alt en veldig fin tur!

 

 

1 kommentar
    1. Du er skikkelig tøff du, og her var det mye nyttig informasjon. Jeg skjønner det at det går fint å reise med Kielferge med rullestol.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg