Ny tur til Kiel!

Har nettopp kommet hjem fra Kiel. 

Var i Kiel for snaue 2 uker siden. Var på tur med mann min. Da jeg kom hjem angret jeg veldig på at jeg ikke hadde handlet mer på salg. 

Så vi fant ut at jeg kunne da dra på en tur til,denne gang for å handle skikkelig.

Så jeg dro på onsdag og kom hjem i dag. 

Bildet ovenfor er fra avreise. 

Hensikten med turen var å handle men også en mulighet for meg å trene på selvstendighet. 

Jeg har jo tidligere reist veldig mye rundt om i verden. Siden jeg er omfattende skadet er jeg ikke sånn som før. Jeg trenger å trene på å klare meg alene.

Så tur det ble!

Mann min ringte og bestilte turen. En HC-lugar med utsikt promenade. Han la også inn bestilling på halvpensjon. Dvs frokost begge veier,buffet den ene veien og a la carte meny andre veien. Hele turen kom på 2100 kr,en ok pris synes jeg.


HC- lugaren er veldig bra. 

Det var knall vær på onsdag og straks jeg kom på båten dro jeg opp på 13. dekk for å se utseilinga.

Om kvelden var det buffet! Det liker jeg godt,siden man har veldig mye å velge i .

Denne gangen prøvde jeg litt kjøtt..
 


Bedre med fisk! Det var faktisk litt sushi å velge i også!

Dessert. Den var ikke noe særlig for meg. Is er ok men kake setter i gang en voldsom hoste.

Det er vondt å leve med sånne sènskader. Svelgparese er en utfordring!

Neste morgen var det frokost og jeg bestemte meg for å ta det litt rolig for ikke å provosere svelgparesen.

Jeg har vært en del ganger i Kiel og fant fint frem til butikken jeg skulle handle i. Etter å ha vært der tok jeg meg en tur i gågata.

Så ble det en is og Sprite på Sophienhof.

Utseilinga fra Kiel..

Det å reise alene til Kiel er det jeg i dag kan klare. Derfor er det artig! Jeg var usikker på om jeg ville klare det for det å reise helt alene med elektrisk rullestol,batterilader,hjerneskade og en Helly Hansen bag kan være utfordrende nok for meg. 

Men jeg er en utadvendt person og kommer lett i kontakt med folk. Ved avreise,på Hjortneskaia hadde jeg snakket litt med 3 sarpinger! 

Vi  kom mer i snakk og bestemte oss for middag sammen i a la carte restauranten.

Det ble pepperstek til middag og senere var vi på kveldens show. 

En veldig koselig tur til Kiel hvor jeg følte mestring!

 

 

1 kommentar
    1. Så godt å høre at det gikk på pluss siden, du er knalltøff synes jeg, morsomt å se bilder og høre dine ord om turen, klem fra May Hilde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg