Spiller i janitsjar`n igjen og så ble det tur til Ullared!

De siste månedene har jeg vært plaget med store problemer fra spiserøret. Problemene oppstod da sønnen og jeg var i New York og jeg trodde først det skyldtes annerledes kosthold. Men problemene med spiserøret ble veldig forverret. Å kaste opp blod er ikke bra og den siste tida har jeg vært 3 g2anger på legevakta med blødningene. All ære til Legevakta som er kjempeflinke med meg. 

De behandlende leger og min egen fastlege kom til slutt til enighet om behandling og jeg slipper heldigvis å legges i narkose. Narkose er ikke så bra for meg med stor hjerneskade. Men nå medisineres jeg for spiserørsproblematikken og er i fin form igjen. Jeg kan jo fortelle at spiserørsproblemene mine skyldes lammelser etter hjerneblødning.

Forrige torsdag var jeg på kontroll hos legen min og han var veldig overrasket over et glimrende blodtrykk. “Å,da kan jeg vel få spille klarinett igjen” spurte jeg kjapt. Men svaret var nei. “Aldri mer klarinettspilling”… Men han mildet litt og sa at jeg kunne spille noe innen slagverk. ” Men pass på så det ikke stresser hodet ditt” sa min flinke lege. 

Så noen dager etterpå var jeg på plass blant slagverksgutta.

Jeg håper å kunne fortsette å spille med janitsjar`n for det er noe spesielt med korps. Jeg har spilt siden jeg var 9 år,det er liksom en del av livet mitt. En gang korpsnerd= alltid korpsnerd. Og så er alle folka i janitsjar`n en helt utrolig flott gjeng som behandler meg med stor respekt og er bare en helt herlig gjeng.

Her en dag dro jeg til en nærliggende bokhandel for å skaffe meg boka til Jens!

Jeg har  ikke lest så mange bøker siden jeg ble rammet av hjerneblødning. Problemer med arbeidshukommelsen gjør at jeg sliter litt med å huske alt jeg leser. Men denne boka ville jeg ha og har begynt å lese den. Tror jeg greit skal komme gjennom den.

Forrrige helg var vi en tur på fjellet og vi bestemte oss også denne helga for en lengre tur. 

 

Ullared! Det var langt å kjøre til Ullared,ca 36 mil. Vi dro tidlig  for vi trodde vi ville komme før rushet. 

Men vi ble møtt av kø simpelten overalt!

Vi måtte gjennom en ca 700 m lang kø bare for å komme inn i butikken! 

Men før køen måtte vi stå i kø for handlevogn!


Det var egentlig en opplevelse å se Ullared  men da bør man kanskje være nokså sprek til beins. Vi måtte stå i kø 45 min for å få betalt. Det er faktisk 72 kasser men køen går tregt for folk handler noe helt enormt. 

Om vi handlet noe? Jada,det var mye som var billig og bra! 

Men da vi ønsket en matbit ble vi igjen møtt av enorme køer og valgte i stedet et spisested i nærheten.

Om jeg drar en gang til til Ullared? I går kveld sa jeg aldri mer. Men i dag har vi snakket om at vi nok valgte feil tidspunkt for vårt Ullaredbesøk. Lørdag og siste dag på høstferien egner seg nok dårlig for shopping. Neste gang drar vi nok på en vanlig ukedag og kanskje veldig tidlig på dagen. Vi skal en tur til København på konsert om en stund så mulig vi da tar Ullared på hjemveien! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg