Uka har gått fort!

Snart ny uke med nye muligheter. Ukedagene går fort. den startet med en ny infeksjon og legetilsyn igjen. Ny infeksjon på hornhinne,denne gangen høyre øye. 


Øye måtte avlastes og jeg måtte bruke dråper X 3 og salve hver kveld. Hornhinneinfeksjon er særdeles smertefult og i tillegg til smerter er man voldsomt lyssky. Er bare noen uker siden forrige hornhinneinfeksjon ,da på venstre øye. Den infeksjonen fikk jeg pga støvpartikkel. Hvorfor jeg fikk ny infeksjon nå er vel litt usikkert men jeg har brukt noen sene kvelder på bygging av Legobobil. Muligens ble det for anstrengende for øye. Men legen visste råd og beordret fri fra kontaktlinser i 10 dager! Jaja,nå er jeg nesten helt fin igjen men har lovet legen at jeg aldri må ha på linser om natta. Han mislikte sterkt at jeg har månedslinser…  Men viktig for meg å samarbeide godt med legen for han er veldig flink med meg. Dette med at jeg er så utsatt for infeksjoner er jeg klar over. Men 2 hornhinneinfeksjoner og 2 spiserørsinfeksjoner i løpet av et par måneder er litt mye…

Her har gubben pyntet på øyelappen,, ps brukte den ikke!

 

Uten kontaktlinser var vi tirsdag på Hjelpemiddelmessa 2016 på Norges varemesse. 

Det var også oppvisning av servicehunder. Det var flott å se.

Her ble det demonstrert hvordan en sevicehund kan hjelpe en bruker med å kle av jakke,hente gjenstander som avis,strømper og sko. Utrolig flott å se. 

 

Så hva mener jeg om sånne messer? Jeg synes det er bra med ei messe hvor forhandlere og produsenter av hjelpemidler kan vise frem produktene til f eks fagpersoner fra kommunen og NAV. Men jeg er skeptisk til ei messe hvor privatpersoner kan få innsikt i disse produktene for å skaffe seg dem. Det er nå sånn at kommunens ergoterapeuter har god oversikt over hjelpemidlene som fins. At ei messe kan bli et sted for å dyrke “vondter” synes jeg mindre om. Jeg  som selv har opplevd alvorlig sykdom har full tillit til at de hjelpemidlene man trenger er ergoterapeutene flinke til å skaffe. De hjelpemidlene som ikke Hjelpemiddelsentralen lenger har må man selv skaffe. Og det synes jeg er helt riktig. Det er jo også sånn at man får de hjelpemidlene man har behov for i dagliglivet for å ha et verdig liv. Jeg har rampe,krykker og 4 forskjellige stoler. Jeg har manuell rullestol,en arbeidsstol,en elektrisk vanlig rullestol og en elektrisk rullestol av typen crosser. 

På veien hjem fra Hjelpemiddelmessa var vi innom Strømmen Storsenter.


Vi spiste på Little Eately. Veldig god mat der!

Vi var også en tur innom Havaristen i Enebakk. Der var det mye ræl…

Fredag kveld ble det sushi/sashimi på meg!

Tidlig lørdag morgen hadde jeg litt baketid…


 

Dette var en bestilling! Jeg er ikke så veldig begeistret for gjærbakst selv..

Og mens jeg bakte satte gubben opp nytt garderobeskap

Lørdag hadde janitsja`n konsert. Det har gått 11 måneder siden sist jeg spilte. Men siden legen min har gitt meg lov til å spille på slagverk så har jeg vært med de siste ukene. Så det var veldig gøy å være med i går! Nå er det noen uker til neste konsert og etter det går det mot jul;nissespilling og nyttårskonsert! Godt jeg kan være med igjen!
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg