Et nytt år ligger foran oss!

Da er vi kommet til årets siste dag og i morgen er det 2017!1

Nyttårsaften for 6 år siden var spesiell. Jeg ble skrevet ut den dagen for overføring til rehabilitering.


Dette bildet er tatt på nevrologisk sengepost og det har gått ca 2 uker siden hjerneblødningen. Jeg er i stand til å gå i prekestol…

Det var rart å bli utskrevet for det var trygt å være innlagt. Men da dette bilde ble tatt ante jeg nok lite om hvor mye trening jeg skulle gjennom.

Men det har gått 6 år og rehabiliteringa har vært vellykket i følge Sunnaas Sykehus. Jeg blir aldri som før men det er kanskje ikke noe å trakte etter heller. Livet er fint. Og livet er hva jeg gjør det til.

Hjerneblødningen forandret meg. Men jeg tenker jeg har kommet bra fra det alikevel. Jeg setter veldig mye mer pris på livet og er glad når jeg våkner opp hver morgen. Jeg tror jeg aldri har klaget over min situasjon. Jeg har blitt mer utadvendt. Og jeg har lært meg hvem som betyr mye for meg.En del “venner” har snudd ryggen til meg men det er helt ok. 

 

Jeg har vært mye ute å spist i 2016! Det er noe jeg trives med. 

Her spiser jeg forrett ved den indiske restauranten Ambassadør. Det er kremet linsesuppe. Suppa var kjempegod. Men midt på natta våknet jeg opp,jeg ble dårlig av linsene som er belgfrukt og jeg fikk en voldsom hoste pga at jeg ikke fikk svelget det ned. Det forbanna spiserøret mitt fungerer dårlig! Det endte med at at jeg spydde opp det hele. 

Her er hovedretten,den var bra! Vi var ute og feiret datterens bursdag! 

Problemer mht til svelging har jeg levd med i 6 år og selv om det er slitsomt så blir det en vane. 

I går kveld lagde vi kyllingtaco og det  fungerte uten problemer.

 

2017 ligger foran oss med blanke ark. Det blir et år med masse trening som før. Det blir også et år med turer. Det er nok slutt på båtturer til København og Kiel,for helt ærlig så synes jeg disse turene er kjedelige. Jeg vil oppleve mer. Vi har planlagt en tur til Krakow i mai,New York i juli og Arguineguin i september. Så får jeg se hva som dukker opp. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjede meg.

Jeg vil ønske alle lesere av bloggen et godt nytt år!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg