Nytt år,nye muligheter!

Da vil jeg ønske alle lesere av bloggen et riktig godt nytt år!

Har hatt en veldig stille nyttårsaften… 

Ved 16-tida på selve nyttårsaften fikk jeg plutselige frysninger. Det ville liksom ikke gi seg  og jeg fikk etterhvert symptomer på influensa. Sov meg gjennom nyttårsaften og 1.dag. Men siden ukrutt ikke forgår så lett og det faktum at jeg er godt vaksinert så brøt influensaen ikke skikkelig ut. 2 Panodil hver 4..time og jeg kom meg ganske kjapt. Jeg tar Panodil da andre febernedsettende preparater har blødningsfare sånn at jeg ikke kan ta de. 

For sikkerhets skyld ble blodtrykket sjekket.

Det var utmerket og etter noen dager i ro er formen i dag helt utmerket.

Dagen i dag har vært kald!  Men jeg stortrives med litt kulde og håper på masse snø.

 


Var en tur innom et konditori og fikk varma meg litt…

 

Med nytt år starter også opptjening på frikort. Nytt av året er at diagnoselista er borte. Det hilser jeg veldig velkomment! Jeg har hatt gratis fysioterapi i 6 år og synes det er helt ok at jeg nå må betale egenandel. Det jeg synes er betenkelig er at det rammer de av oss med alvorlig sykdom/skade. Men jeg skjønner myndighetene som har tatt til fornuft når nesten alle forlangte gratis fysioterapi. Nå må alle være med å betale… Jeg vet at mange har reagert sterkt på det. Men jeg mener at veldig mange mennesker betaler mye for å ivareta helsa si ved at at de trener på helsestudio,bassengtrening,skisport og annen idrett. Da må også vi som sliter litt med helsa betale får vår helse.Vi kan ikke forlange at staten skal dekke det.Nå er jeg igang med å tjene opp frikort 1 og 2. Jeg betaler tilsammen 500 kr hver gang jeg er på fysioterapi. (fysio og taxi)

Men frikortet blir fort opptjent så da trener jeg gratis resten av året!
 

I dag bestilte gubben og jeg sydentur! Vi reiser riktignok ikke før i september men viktig å bestille tidlig!. Vi skal til Arguineguin på Gran Canaria. Der har vi vært før,stedet er bare helt topp og ypperlig tilrettelagt for en rullestolbruker! Litt annerledes bestilling enn før. Vi kutta ut å bestille frokost,orker ikke det maset med alle barnefamiliene og hylende mødre. Så vi handler inn  mat på en kjempefin butikk i nærheten og lager frokosten selv. Ellers blir det lunsj og middag ute.Mange fine restauranter i Arguineguin. Gleder meg til syden og veldig varme. 

Denne uka holder vi i janitsjar`n på med øvelse hver kveld. Ikke slitsomt i det hele tatt,bare veldig morsomt. Til helga er det  nyttårskonsert!

En fin ettermiddag og kveld til alle lesere!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg