En fin uke har gått…

Dagene har gått fort siden Sunnaas. Jeg trener som før og trives med å finne på ting. Kjeder meg aldri.

I går ettermiddag var vi ute og spiste på New Dehli i Oslo, en veldig flott og bra indisk restaurant.

Her er forretten,friterte kongereker.

Og hovedretten som var lam.

Til dessert kunne jeg velge mellom frisk frukt med is eller frukt med is. Og jeg mistenker at frisk frukt med is egentlig var fruktcoktail. Var ikke helt den store opplevelsen,men is er godt alikevel.

Denne gangen har jeg fulgt med på “Hver gang vi møtes”. Jeg visste på forhånd at Benny Borgs kone døde av det som jeg overlevde. Og så fram til å se episoden.

Benny Borgs “God morgen min kjære ” er bare helt utrolig vakker. Det var vondt å høre hvordan kona hans døde for det var store likhetspunkter med min historie. Hjerneblødning er bare en helt grusom sykdom og absolutt ingen kan skjønne sykdommen uten å ha opplevd den. 


Hanne Sørvaags versjon av “God morgen min kjære” er helt utrolig vakker.

Hjerneblødning en sykdom med over 50% sjanse for å dø. Sykdommen gir stor invaliditet og koster samfunnet voldsomme summer. Sykdommen gir store utfordringer både for hjelpeapparatet,pårørende og den slagrammede selv. Det er ikke lett å innstille seg til en framtid som aldri vil bli som før. 

Et liv som i mitt tilfelle innebærer en del forbud. Som aldri mer jobb,ingen bilkjøring,ingen klarinettspilling og en mengde andre forbud. Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har trent både fysisk og kognitivt for å komme så langt som jeg har klart. Derfor var det fint for meg å få ny nevropsykologisk utredning for å få vite litt om hvordan jeg har kommet meg og hva jeg kan trene videre på. 

Dette er  utdrag fra epikrisen som viser klar fremgang…


Det er rart for meg å lese epikrisen. Den viser jo at jeg for alltid er hjerneskadet og vil ha kognitive utfordringer resten av livet. Men jeg er utrustet med en veldig stahet og skal klare å komme meg enda mer. Jeg har et godt nettverk rundt meg så bedring blir det garantert!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg