Aldri en dårlig dag!

                                        

 

Nettopp kommet hjem fra trening.

Jeg startet treninga med egentrening. Jeg trener meg da gjennom hele apparatsirkelen , det tar ca 1 t og 15 min. Så var jeg på bassengtrening. Jeg var påmeldt gruppe som ledes av fysioterapeut. I kveld var det lagt vekt på kondisjon og styrke. Det er tøff trening! 

I hele påsken er  det mulighet for å trene…

 

Jeg har som kjent vært på rehabilitering. Jeg har vært på masse rehabilitering og hver rehabilitering gir meg mer lyst til å trene. I mer enn 7 år har jeg vært veldig motivert for å trene meg tilbake. Jeg får ofte tilbakemeldinger på at jeg  har et godt humør og alltid positiv. Når folk sier sånt lurer jeg litt…. hva hadde de tenkt å finne meg som? Negativ,sur og ekkel?

 

Jeg hører ofte folk si “har en dårlig dag”… og jeg skjønner ikke helt hva de mener Hva er det som gjør at noen kaller det “en dårlig dag”? Har man stått opp med begge beina i kryss og gått rett på rassen? Har man våknet  og kjent etter ; hvor har jeg vondt i dag? Er “dårlig dag” et varsko om at “la meg være i fred”? 

Jeg har aldri uttalt til noen “jeg har en dårlig dag i dag”… Faktisk så påstår jeg at jeg aldri har hatt en eneste dårlig dag. Jeg kan ha hatt dager hvor jeg har vært lei meg av en eller annen ymse grunn, men det er da ikke en dårlig dag for det.

                                                     

 

                                      Jeg overlevde en megastor hjerneblødning. Jeg har overlevd noe jeg ikke skulle overleve.Jeg skulle vært død. Jeg er så glad for at jeg fikk livet tilbake.Selv om jeg er veldig skadet så har jeg da et fint liv alikevel. Når man får livet tilbake så blir livet helt annet.  Man har opplevd at livet er skjørt og man får et helt annet perspektiv på livet. Jeg har forandret meg som person. Jeg dilter ikke med de som er mindre gode mot meg, de skyver jeg elegant unna livet mitt. Med alt jeg har opplevd av alvorlig sykdom er jeg blitt en overbevisst ateist. Skulle jeg jobbe for en fanesak vil det være at religion og våpen bør forbys. 

For meg fins ikke dårlige dager.Når jeg våkner opp om morgenen er jeg veldig glad for en ny dag. Livet er så flott. Livet gir mange muligheter. Hver dag er forskjellig og en ny dag ligger foran  meg. 

                                         

                                                                             

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg