Dette har vært litt av en uke!!

Mandag åpnet treningssenteret igjen og det var godt å være tilbake etter 3 måneder pga pandemien. Trening  på Friskhetssenteret og organisert bassengtrenig var bare helt topp igjen. Og mange av oss var så fornøyd med  kunne møtes igjen. Denne uka har jeg hatt bassengtrening mandag,torsdag og fredag. Fredag tilbrakte jeg forresten hele dagen på Østfoldbadet i et strålende vær og 32 grader.

Tirsdag var jeg med janitsjar`n og vi streamet en konsert. Det var kjempegøy.Hele konserten ligger på Youtube…           

Var en fin opplevelse å streame konsert da, Litt spesielt når både sønn og kommende svigerdatter også er med på slagverk. Tenker i blant at det smarteste jeg ha gjort i hele min rehabiliteringstid var å trene meg tilbake til å spille igjen. Det er snakk om normalisering…

Forrige helg roadtrippet vi litt igjen. Vi kjørte med bilen til Moss, tok Moss-Horten ferja og kjørte til Tønsberg. Veldig mange år siden jeg har vært i Tønsberg. Der spiste vi på Esmaralda, en veldig flott restaurant ved brygga                             

Vi var litt rundt i Tønsberg,traff på denne karen ved Kulturhuset…

Og så var vi ved Verdens Ende hvor jeg satte meg som mål å bade i sjøen.

g

Det er utrolig vakkert ved Verdens Ende,Tjøme. Og veldig masse folk

Uken har vært preget av veldig varme…og godt med avkjøling

I går kveld opplevde jeg noe som kanskje ikke skremte meg men som fikk meg til å tenke litt…

Ved 19-tida i går var jeg på vei med min minicrosser(en litt større elektrisk rullestol). Det var varmt,veldig varmt. Og jeg tok fatt på gangveien opp mot Morenen kjøpesenter. Helt plutselig stod en kar foran meg og sperret veien med både sine bein og armer. Han var i 35-40 års alderen og helt kledd i svart. Gangveien er smal og jeg hadde ingen mulighet til å kjøre forbi. Litt høyrøstet så han på meg og spurte om “hvem eier den der(rullestolen)? og jeg svarte som sant at den var min og at jeg er slagrammet. Da sa han ” lyst på flere slag”? Og han sa juling… Da tok jeg mobilen min forsiktig frem og lot som jeg ringte.Da snudde han fort om og gikk …  På senteret  var det stor ståhei for denne mannen hadde opptrådt truende mot flere.Men bare jeg som fikk trusler om juling…Politiet la han i bakken og tok han med seg. Kjenning av politiet og uønsket på flere kjøpesentere..

Politiet mente jeg burde anmelde karen men nei…  Jeg oppnår absolutt ingenting med å anmelde.Hadde jeg visst at han ville fått hjelp og behandling skulle jeg gjerne anmeldt. Men mest sannsynlig er han tilbake til rusen allerede.

Om jeg ble skremt av den narkomane mannen og hans trusler? Neida… jeg har jobbet i psykiatrien og bak murene så litt har man da erfaring i. Jeg tåler litt og er psykisk veldig sterk. Men jeg opplevde i hvert fall at det fins mange som sliter. Om jeg synes synd på han? Vet ikke helt.Faktum er jo at vi alle har både en mor og en far. Man kan ikke velge sine foreldre og det er nå sånn at noen kommer fra mindre ressurssterke hjem hvor kanskje rus har vært så ødeleggende at de aldri har fått føle på trygghet. Jeg håper mannen for hjelp…

Så denne uka har vært litt spesiell. Friskhetssenteret hvor jeg trener og Østfoldbadet hvor jeg har all bassengtrening er igjen åpent. Korpset har hatt streamet konsert og nå har vi sommerferie. Jeg har måtte ta en liten pause fra syklinga da batteriet er utslitt(syklet 450 mil siden jeg fikk den) og jeg venter på nytt. Men har godt håp om å klare tilsammen 300 mil før jul. Så var det episoden i går men det takler jeg fint. Og gubben og jeg har igjen vært ute og spist litt. Ikke får man reist utenlands i år , da får man heller bruke penger på å kose seg litt…

I kveld spiste vi på Tandori Palace på Ski. Veldig bra der da!

 

 

Ha en fin kommende uke!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg