Høsten er her!

Da er vi kommet helt til oktober og det nærmer seg jul…

Men før høsten var helt her har jeg vært på korpstur i Stockholm.Janitsjar`n feirer 85 år og vi måtte selvsagt på korpstur. Senere i høst har vi jubileumskonsert og vi er fullt i gang med program til konserten.Dessuten har vi både julekonsert, flere andre konserter og nyttårskonsert å se frem til. Jeg er heldig som kan være med.

Vi var en langhelg i Stockholm. Reiste herfra med buss m/ heis sånn at jeg fikk med  den elektriske rullestolen. Etter noe stopp i Arboga og Karlstad ankom vi Stockholm

Et veldig fint hotel! Jeg hadde HC-rom, det var nok en del større en de andre sine rom…

Det var en veldig flott frokost, var nok lagt veldig vekt på et sunt kosthold.

Ble noen besøk i baren også…

 

Lørdag reiste vi inn til Stockholm City

Gamla Stan  er veldig koselig.

Vi tok T-banen da vi dro bortom Globen. Det er godt tilrettelagt for rullestol så jeg slapp å forsere denne rulletrappa!

Vi hadde flere konserter i Stocholm og etter den første konserten spiste en del av oss middag på hotellet.

Laks! Jeg er ikke veldig begeistret for kjøtt så det var godt med skikkelig fiskemiddag.

 

Dagen etter hadde vi nok en veldig fin konsert i Mariakirken,Huddinge.

På kvelden hadde vi jubileumsmiddag på hotellet.

Her er bilde fra forretten som var kamskjell.

Jeg glemte å ta bilde av både middag og dessert men flott var det.Og en veldig bra feiring.

 

En kjempefin tur var det. Da vi var vel tilbake i Askim igjen var det nok flere av oss som kunne reist på ny tur omgående. Korpstur er gøy!  Jeg tenker i blant at jeg er heldig som kan være med i janitsjar`n trass mitt handikap. For blant  dem merker jeg aldri  at jeg er annerledes. Der er jeg en av mange.

 

Fortsatt er det mulig å sykle. Jeg hadde egentlig satt en dato for å stoppe med syklinga,1oktober, fordi det begynner å bli kaldt. Men i går syklet jeg er real tur i nydelig høstvær

 

og så fortsetter jeg med prosjektet; å lage mat fra bunnen av.

Her har jeg laget kjøtt i mørke eller sosekjøtt som noen kaller det. Husker bestemora mi laget det.

 

Høstferie nå ,men jeg trener som før. 4 ganger i uka med bassengtrening som er ganske tøff trening.Og ved Friskhetssenteret  4 ganger i uka.  kommer til å øke treninga når syklinga snart tar litt ferie. Men jeg har syklet over 240 mil siden 6 april så jeg er godt fornøyd med innsatsen min.

 

 

Ha en fin kveld!

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg