Jeg har feiret både jul og nyttår på sykehus…

I går fylte datteren 25 år og vi feiret henne ved Olivia på Aker Brygge. Et kjempekoselig sted med italiensk mat. Tenk at det er 25 år siden jeg fødte henne med planlagt keisersnitt etter et komplisert og risikofylt svangerskap. Jeg ble lagt inn 11 uker før termin  men var så hjemme noe stund før det ble keisersnitt ca 2 mndr for tidlig. Etter et døgn i kuvøse fikk hun være med meg hele tiden og det var nokså spesielt å feire nyttårsaften 1994 med den lille fine jenta. Etter 5 døgn på barsel bar det hjem og  babyen vokste seg både stor og sterk.

Den lille jenta mi er i dag ei flott,smart og utadvendt jente. Så fint å feire henne i går. Før vi ankom Olivia var noen av oss en tur på Slottsplassen for å se alle lysene som er tent for Ari Behn. Det var tøft å se

Det var sterkt å se alle lysene. Og å tenke over det faktum at en mann i sin beste alder  ikke fant lenger noe verdi i å leve lenger. Selvmord er så tragisk. Når jeg leser på nettet at folk skriver at selvmord er en egoistisk handling blir jeg bare målløs. Nei,egoistisk er det ikke. Et menneske som velger bort livet  er alvorlig psykisk syk.Livet ble nok for tungt og mørkt å bære.

Vi hadde en fin kveld ute i går kveld. Og jeg måtte tenke over at jeg faktisk har feiret både jul og nyttår på sykehus. Men veldig annerledes å være på sykehus med en nyfødt baby enn da jeg feiret jula 2010 nokså alvorlig syk på Fredrikstad sykehus. 11 dager før julaften ble jeg dødssyk men overlevde…  Julaften husker jeg som en fin opplevelse alikevel. 2 sykepleiere stelte meg og plasserte meg i en lenestol. Der fik jeg sitte inne på rommet men med døra oppe sånn at jeg kunne høre nisseorkesteret spille. På nevrologisk sengepost var det 21 plasser men halvparten fikk permisjon og vi andre 10 hadde både besøk og trivelige ansatte rundt oss.Det var ikke så ille å ligge på sykehus i jula da….

Det som gjorde mest inntrykk den jula var at jeg måtte trene 2 ganger daglig med 2 fysioterapeuter.. Her var det trening og hvile,blodtrykksmåling og sprøyter 10 ganger daglig. Blodtrykket måtte senkes sakte …

Jeg vil alltid tenke tilbake på mitt sykehusopphold på nevrologisk sengepost som en fin ,tøff men god opplevelse. Tross alt…..

Før julefeiringa var det  tid for litt julebakst. Jeg pleier vanligvis å bake masse til jul.Denne gangen har det ikke blitt tid til det. Kun litt krumkaker,serinakaker,kokosmakroner og risboller. Turen til Krakow rett før jul må ta skylda for at det ikke ble så mye julebakst..

Og så bakte jeg julekaker til mora mi.

Disse bakte jeg for kommende svigerdatter til en julefest. Jeg trives med å bake,trass i at denne type bakst ikke er noe jeg kan spise, Har man diabetes er dette ikke veldig gunstig å spise…

Julekvelden var  fin og rolig på bygda.

Her er julefylla mi, en del bokser med julebrus uten sukker

 

 

Jeg har spilt med janitsjar`n både ved jubileumskonsert og julekonsert. Akkurat nå er det noen dager fri før vi starter oppspilling til nyttårskonsert.i januar. Nyttårskonsert er alltid litt pompøst…Vi har et spennende program,vi spiller sammen med solister  fra Kulturskolen.

 

Det er bare noen timer igjen av dette året. Vi skal ha nyttårsaften med koldtbord og vi blir ganske mange. Skal bli gøy…

Så vil jeg ønske lesere av bloggen en fortsatt god jul og et riktig godt nytt år!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg