Sykling og atter sykling!

Det har blitt juni og vi hadde  sommeravslutning i janitsjar`n på siste øvelse. Dvs at 2 dager senere  avsluttet vi sommersesongen med spilleoppdrag i Årjeng, Sverige i anledning Sveriges nasjonaldag.

 

Her er vi på vei til Årjeng..

Det var gøy å spille i Sverige da selv om deres feiring av nasjonaldagen ikke kan måles med den norske.

Vi hadde avmarsj fra Silbodals kyrka. Siden vi hadde god tid tok jeg meg en tur inn i korken for en kikk. Liker å se gamle kirker,tross min manglende tro…

På  torget i Årjeng var det feiring av elever som avsluttet videregående..

På veien hjem dro vi innom Tøcksfors for billig brus,kylling og karbonadedeig!

 

Noen dager før Sverige-spillinga hadde jeg journalist på besøk.

Det er absolutt ikke første gangen i media…  men hensikten nå var å fortelle om stor hjerneblødning og veien tilbake. Jeg har trent i  mer enn 8 år for å fungere så bra som jeg gjør i dag. Det er jo greit at folk vet hvorfor denne “syklende dama” er ute på veiene i bygda og nabokommunene.

Jeg ønsker å vise at selv om man rammes hardt så er det mulig å komme tilbake til det som for meg er et liv i aktivitet og god livskvalitet.

Det går veldig greit med syklinga. I dag passerte jeg 68 mil og har satt som delmål at jeg skal klare 100 mil innen 1. juli. Og da er jeg godt på vei mot 200 mil innen jul! Etter avisintervjuet har jeg fått tilbakemeldinger om at jeg er en tøffing! For meg er syklinga en fin mulighet til å komme ut i skog og mark.

 

Møtte på noen sauer men da jeg prøvde å snakke(!) til de, snudde de seg og gikk…

 

Ikke så lenge til ny innleggelse på sykehus men det skal bli greit med ny vurdering. Da får jeg også vite om all denne treninga både fysisk og kognitivt har gjort meg bedre. Jeg har nok hatt ganske bra fremgang…

 

Da vil jeg ønske lesere av bloggen en riktig god pinse!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg