Da går det mot lysere tider,rehabilitering og mer trening

Det er godt at det blir lysere. Dog liker jeg vinteren godt og trives med mye sne og kulde. Men også godt å være inne og fyre. Jeg har begrensninger når det gjelder å være ute i kulda men kler man seg godt går det bra.

Jeg bruker mye tid på trening.

I morges begynte jeg med egentrening kl 8.30! 

Jeg bruker ca 1 t og 20 min på å komme gjennom hele treningssprogrammet. Det er lagt vekt på styrke og kondis.Jeg trener mye bassengtrening , i dag har jeg for eksempel 2 økter i basseng. Det er trening i gruppe og under ledelse av fysioterapeut. Jeg har også meldt meg på trening i spinning og TRX!

TRX er tøff trening for tøffinger!

Det er egentlig litt godt å trene når snøen laver ned i Askim….

Jeg har jo lagt om treninga mi . I høst byttet jeg fra trening hvor HELFO dekker, til å dekke all trening selv. Dette fordi jeg får et mye bedre tilbud og kan trene mye mer. 

 

Jeg har trent meg tilbake til et verdig liv etter at jeg våknet venstresidig lammet hele venstre side etter hjerneblødning. Jeg har lagt ned uttallige timer med trening. Mye trening har det vært og mye trening vil det bli. For jeg må trene resten av livet. 

Jeg trener en del alene. Men aller mest trener jeg i gruppe med andre. Det har gjort at jeg har fått mange nye bekjentskaper. Det er masse hyggelige folk som trener. Og der jeg trener er også alle ansatte fysioterapeuter. Det gir et godt og inspirerende miljø. Når trening er helt nødvendig for et godt liv er det bra det skjer i koselige former.

 

Men det er viktig for meg å ha et liv  også uten  å tenke trening hele tiden. For treninga skyldes hjerneblødningen og jeg ønsker  et liv uten å tenke hjerneblødning døgnet rundt.

 

24. januar var man min og jeg med småjentene på Disney on Ice i Oslo Spektrum.

 

Var 2 spente småjenter som syntes det var både morsomt og litt skummelt! Det var en del effekter .

Kanskje litt trygt å sitte på fanget når det er litt skummelt…

Veldig gøy å ha med småjentene. Disney on Ice er veldig kommersielt . Det er høye priser på alt  og det er mange fristelser for små jenter!

Det er ikke så veldig lenge til  jeg skal på rehabilitering igjen. Jeg er veldig heldig som får sånn rehabilitering men er nokså sikker på at jeg kan takke meg selv også. For jeg er veldig treningsmotivert og  trives med  å finne muligheter som funksjonsshemmet, ikke begrensningene!

 

                         Ha en fin ettermiddag!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg